Tudományos bizonyíték: 3 gyümölcs, ami segít a zsírmáj elleni küzdelemben és a stabil vércukorszint és koleszterinszint fenntartásában.

Alma: Pektin és polifenolok a máj számára

Az alma sokkal több, mint pusztán alapvető élelmiszer. Sok pektint, egy vízben oldódó rostot tartalmaz, és gazdag polifenolokban, amelyek együttesen támogatják a májműködést és a fontos anyagcsere-paramétereket. A pektin áttekintéséért lásd a PMC442131-et.

A rendszeres almafogyasztás összefüggésben lehet a májzsír és a trigliceridek alacsonyabb szintjével, különösen a túlsúlyos embereknél. A pektin megköti a zsírt és a koleszterint a bélben, potenciálisan csökkentve azok felszívódását. A polifenolok, mint például a kvercetin, antioxidáns védelmet nyújtanak a májsejteknek. Az alma segíthet stabilizálni a vércukorszintet a szénhidrát-anyagcsere megváltoztatásával.

A gyümölcsben gazdag étrend a fájdalom enyhítésével és a testsúlyszabályozás hatékonyabbá tételével is enyhülést hozhat. További információkért tekintse meg a kutatást. Az alma alacsony glikémiás indexű, így egészséges választás a cukorbetegek számára, és így javíthatja a HDL (jó) koleszterinszintet.

-Naponta 1-2 almát érdemes fogyasztani, lehetőleg héjában, mivel ebben található a legtöbb polifenol.

Fahéjjal sütve is finom, vagy cékla-diós salátába reszelve.

A rostban gazdag Granny Smith és Fuji alma kiváló választás.

Kerüld a túl édes kompótokat, mivel kevesebb mikrotápanyagot tartalmaznak.
Avokádó: egészséges szénhidrátok, jobb anyagcsere.

Az avokádó egyszeresen telítetlen zsírsavakban, rostokban és E-vitaminban gazdag. Ezek a tápanyagok támogatják a májat és a szív- és érrendszert.

Az avokádó napi fogyasztásával kapcsolatos kutatások kimutatták, hogy javítja a máj egészségét és az anyagcserét. Állatkísérletek kimutatták, hogy az avokádóolaj javította a mitokondriális funkciókat, csökkentette az oxidatív stresszt és enyhítette az alkoholmentes zsírmájbetegség (NAFLD) tüneteit, amint arról a Frontiers in Pharmacology (2022) is beszámolt. Embereknél a Diabetes Research and Clinical Practice (2024) szerint az avokádófogyasztás az egészséges inzulinérzékenységgel járt együtt a 2-es típusú cukorbetegségben szenvedő betegeknél.