1 étel szívroham, magas vérnyomás, stroke és koleszterin ellen?

A datolya nem a legvonzóbb gyümölcs, de kétségtelenül édes és tápláló. Tanulmányok kimutatták, hogy ez a csodálatos gyümölcs körülbelül több mint egy tucat jótékony hatással van a szervezet gyógyulására, és kimutatták, hogy körülbelül 40 különböző egészségügyi állapotot megelőz és/vagy kezel (1). És mint kiderült, a datolya a szív egészségére is az egyik legjobb étel.

Datolyaszok a szív egészségéért

A datolya egészségügyi előnyei a tested legfontosabb szervénél kezdődnek.

1. Megelőzi az érelmeszesedést

Izraeli kutatók felfedezték, hogy a datolya napi egyszeri fogyasztása megvédheti az érelmeszesedés kialakulásától, amely a szívroham és a stroke egyik fő oka (2). Az ateroszklerózis az artériák megkeményedése, amelyet a magas koleszterinszint okoz (3).

Hirdetés

A Journal of Agricultural and Food Chemistry című folyóiratban publikált tanulmány kutatói  kimutatták, hogy napi 115 gramm datolya fogyasztása mindössze négy héten keresztül 15 százalékkal csökkentheti a triglicerid (zsír) szintet, miközben akár 33 százalékkal is mérsékelheti a vérben lévő zsírok oxidációját, mindezt a vércukorszint emelése nélkül.

2. Alacsonyabb vérnyomás

Egy Harvard Orvosi Egyetemi tanulmány szerint a datolya egyike azon ételeknek, amelyek segíthetnek csökkenteni a vérnyomást.

„Szigorú vizsgálatok kimutatták, hogy az olyan étkezési stratégiák, mint a DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension) diéta, a DASH-változatok, mint az OmniHeart diéta, és a mediterrán típusú étrendek csökkentik a vérnyomást a magas vérnyomásban szenvedőknél és azoknál, akik ebbe az irányba tartanak.”

Azt javasolják, hogy hetente 8 adag (körülbelül fél font) datolyát fogyasszunk (4).

3. A stroke megelőzése

A datolya emellett jó káliumforrás, amelyről a kutatók tudják, hogy összefüggésben áll a szív egészségével. A Medjool datolya 100 grammonként a napi ajánlott káliumbevitel (RDI) 20 százalékát fedezi (5).

Egy tanulmány kimutatta, hogy az egészséges nők, akik napi körülbelül 3200 mg káliumot fogyasztanak, 21 százalékkal alacsonyabb stroke kockázattal rendelkeznek (6).

A datolya 8 további csodálatos egészségügyi előnye

A legjobb eredmény elérése érdekében fogyassz naponta egy marékkal!

1. A vérszegénység megelőzése

A vas a vörösvértestekben található hemoglobin kulcsfontosságú alkotóeleme, amelyek felelősek az oxigén szállításáért a szervezet összes többi sejtjéhez. A vashiány vérszegénységet okozhat, ami egy nehezen kezelhető állapot ( 7 ).

A datolya jelentős mennyiségű vasat tartalmaz, ami nyilvánvalóan kulcsfontosságú a betegség megelőzésében és kezelésében, különösen gyermekek és terhes nők esetében.

 

Ez a finom gyümölcs 100 grammonként körülbelül 0,90 mg vasat tartalmaz. Ez a napi ajánlott bevitel körülbelül 11 százalékát teszi ki.

2. Kezelje a székrekedést

A datolya jelentős káliumtartalma, valamint a gyümölcsben található magas oldható rosttartalom segíthet a székrekedés kezelésében (8). A datolya lényegében tökéletes és ízletes emésztésszabályozó!

3. Gyomorfekély megelőzése és kezelése